Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη, 15 Νοεμβρίου 2016

Ενδείξεις ότι υπάρχει ανάγκη για αισθητηριακή ολοκλήρωση

Όσον αφορά το Γιώργο, αργήσαμε πολύ να καταλάβουμε ότι έχει αισθητηριακή δυσλειτουργία (και πώς να το καταλαβαίναμε δηλαδή, μήπως εμείς ξέραμε τι μας γίνεται). Αποδίδαμε τα προβλήματα μόνο στην κινητική αναπηρία που προκαλεί η εγκεφαλική παράλυση.  Ωστόσο, καθώς το παιδί μεγάλωνε και ήταν πλέον σε θέση να εκφραστεί, κάποια σημεία άρχισαν να μας προβληματίζουν. Όταν το παιδί πήγε στο Δημοτικό αρχίσαμε να έχουμε περισσότερες υποψίες και να σχηματίζουμε πιο ολοκληρωμένη εικόνα. Τα αρχικά σημεία που παρατηρήσαμε ήταν τα εξής:

1. Ενώ ήταν ξαπλωμένος στο πάτωμα (δηλ. ήδη πεσμένος), έκλαιγε και φώναζε ότι θα πέσει.
2. Όταν τον ξάπλωνες στο κρεβάτι ανάποδα δηλ. το κεφάλι να είναι στη θέση των ποδιών, τρομοκρατούνταν και έκλαιγε
3. Δεν μπορούσε να κατευθυνθεί προς μία συγκεκριμένη και ορισμένη κατεύθυνση παρά μόνο αν του έδειχνες συγκεκριμένο  πράγμα π.χ φτάσε σ' εκείνη την πόρτα. Σε άγνωστο χώρο δε, υπήρχε πλήρης απουσία προσανατολισμού
4. Μπορεί να χτυπούσε, καμιά φορά άσχημα (μια φορά είχε σκίσει την παλάμη του σ' ένα σίδερο) και να μην διαμαρτυρόταν καθόλου. Αντίθετα μέσα στο στόμα υπήρχε τόση ευαισθησία, ώστε ορισμένα σημεία να μην μπορείς ούτε να τ' αγγίξεις με την οδοντόβουρτσα
5. Εξακολουθούσε να βάζει πράγματα στο στόμα του και να τα περιεργάζεται με το στόμα

Στη συνέχεια, καθώς μεγάλωνε, παρατηρήσαμε και τα εξής:
1. Δεν μπορούσε ν' αναγνωρίσει τα μέρη του σώματός του, εκτός από τα πολύ βασικά (κεφάλι, χέρια, πόδια)  ούτε με ανοιχτά μάτια, πόσο μάλλον με κλειστά. Τον έπιανες π.χ στην πλάτη και τον ρωτούσες τι πιάνω τώρα και σου έλεγε το πόδι.
2. Δεν μπορούσε να τοποθετήσει το σώμα του μες το χώρο και να καταλάβει τις σχετικές έννοιες (πάνω, κάτω, απέναντι και ειδικά το δίπλα) π.χ καταλάβαινε ότι κάτω είναι κάπου στο πάτωμα, αλλά δεν μπορούσε να καταλάβει ότι το παιχνίδι είναι κρυμμένο κάτω από το χαλί, ή το χαλί είναι πάνω από το παιχνίδι. 
3. Δεν μπορούσε καθόλου να γράψει ενώ τα χέρια είναι ελάχιστα πειραγμένα από  την εγκεφαλική παράλυση
4. Ενώ γνωρίζουμε ότι έχει πρόβλημα στον οπτικοκινητικό συντονισμό, διαπιστώσαμε ότι υπάρχει θέμα με την κατευθυντικότητα των γραμμάτων δηλ. όταν ξεκίνησε να διαβάζει έπρεπε κάποιος με το δάχτυλο να του δείχνει την κατεύθυνση των γραμμάτων
5. Είχε απραξία δηλ. ενώ ήξερε τη δραστηριότητα πόυ ήθελε να κάνει δεν μπορούσε να τη σχεδιάσει κινητικά και να την εκτελέσει π.χ του έλεγες ανέβα εκεί, έπρεπε να του δώσεις πολύ λεπτομερείς εντολές π.χ πιάσου από αυτό εδώ το σημείο, βάλε το άλλο χέρι σου εκεί κλπ.

Βλέπαμε λοιπόν τις κινητικές δυσκολίες που είχε από την εγκεφαλική παράλυση να συνοδεύονται και από τα παραπάνω και το παιδί να μένει στάσιμο δηλ. να κάνει τις κινήσεις και τις δραστηριότητες που είχε μάθει μέχρι 3-4 χρονών και να μην εξελίσσεται περαιτέρω. Η κατάσταση αυτή μας στενοχωρούσε και δεν ξέραμε τι να κάνουμε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου