Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη, 4 Ιουνίου 2013

Eγκεφαλική παράλυση - Εγγραφή στο νηπιαγωγείο

Σήμερα πρωι πρωι πήγαμε στο νηπιαγωγείο να γραφτούμε. Οι εγγραφές είχαν αρχίσει από χτες αλλά δεν είχαμε συγκεντρώσει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Τελικά όμως ακόμη και αν σου έλειπε κάποιο δικαιολογητικό μπορούσες να το προσκομίσεις αργότερα. Από τα δικαιολογητικά, μερικά είναι κοινά για όλα τα νηπιαγωγεία, ενώ άλλα διαφέρουν από νηπιαγωγείο σε νηπιαγωγείο. Στο δικό μας προσκομίσαμε τα εξής για κάθε παιδί:
α) Πιστοποιητικό γέννησης (το παίρνεις από το Δήμο όπου είναι γραμμένο το παιδί) που έχει εκδοθεί πρόσφατα
β)Μία απλή φωτοτυπία από ένα λογαριασμό (ΔΕΗ, ΟΤΕ κλπ) που να φαίνεται το όνομά σου και η διεύθυνσή σου, ώστε να διαπιστώνεται ότι όντως μένεις εκεί και το παιδί ανήκει στο συγκεκριμένο νηπιαγωγείο. Εάν κάποιος δεν ξέρει πού ανήκει, μπορεί να το πληροφορηθεί είτε από το σχολείο είτε από τη διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής του. Εάν κάποιος δεν έχει λογαριασμό όπου να φαίνεται το όνομά του (π.χ οι λογαριασμοί έρχονται στο όνομα του ιδιοκτήτη του διαμερίσματος) μπορεί να κάνει μια υπεύθυνη δήλωση μαζί με το άτομο, το όνομα του οποίου φαίνεται στο λογαριασμό, στην αστυνομία.
γ)Τα γαλάζια βιβλιάρια υγείας για να δούνε τα εμβόλια (κρατάνε αντίγραφα στο νηπιαγωγείο)
δ)Βεβαίωση από οδοντίατρο ότι εξέτασε τα δόντια του παιδιού. Η βεβαίωση δεν γράφει τίποτα ιδιαίτερο, συνήθως λέει ότι  ο οδοντίατρος έκανε οδοντιατρικό έλεγχο και ενημέρωσε τους γονείς.
Στη συνέχεια μας έδωσαν επιτόπου στο νηπιαγωγείο να συμπληρώσουμε τα εξής έντυπα:
α)Αίτηση εγγραφής (αναγράφουμε εκτός από το όνομα του παιδιού, το όνομα της μητέρας, του πατέρα, το επάγγελμά τους, το μορφωτικό επίπεδο, αριθμό και ηλικία αδελφιών, ποιοι άλλοι συνοικούν μαζί μας στο σπίτι, αν υπάρχει διαζύγιο, επιμέλεια κλπ, τι παιδικές αρρώστιες έχει περάσει, αν έχει άσθμα, αν παίρνει φαρμακευτική αγωγή, αν κάνει φυσιοθεραπείες, εργοθεραπείες ή λογοθεραπείς κ.α
β) Ένα έντυπο παιδιατρικής εξέτασης, το οποίο θα συμπληρωθεί από τον παιδίατρό τους και θα το επιστρέψουμε το Σεπτέμβριο που θ'αρχίσει το σχολείο
γ) Δήλωση ανάληψης ευθύνης ασφαλούς μεταφοράς του παιδιού από και προς το σχολείο. Εκεί γράφουμε όλα τα άτομα που θα πηγαίνουν και θα παίρνουν το παιδί από το σχολείο και τι σχέση έχουν μαζί του π.χ παππούς, γιαγιά
δ)Δήλωση αν θέλουμε το παιδί να είναι στο ολοήμερο σχολείο.
Στο νηπιαγωγείο μας ενημέρωσαν ότι είμαστε το πέμπτο σετ διδύμων που κάνει εγγραφή (φαίνεται από τη χρονιά μας και πέρα ο αριθμός των εξωσωματικών έχει φτάσει στα ουράνια). Απ' ότι συζήτησα με μερικούς γονείς διδύμων (τυπικής ανάπτυξης βέβαια), βάζουν τα αδέλφια στο ίδιο τμήμα και μάλιστα αυτά τα ίδια τους αρνούνται να χωριστούν.  Εμείς, ύστερα από τις συμβουλές της ομάδας των ειδικών και τις δικές μας σκέψεις, αποφασίσαμε να τα χωρίσουμε για τους εξής λόγους:
α) για να μην βλέπει ο άλλος ότι ο Γιώργος έχει συνοδό μαζί του και ζηλεύει
β) για να μην γίνονται αναπόφευκτες αλλά άδικες  συγκρίσεις αναμεταξύ τους από τις δασκάλες και για να μην έχουν την ίδια σχολική εργασία και φαίνεται ότι ο ένας την εκτελεί ενώ ο άλλος δεν μπορεί και στενοχωριούνται και οι δύο για άλλο λόγο ο καθένας
γ)επειδή πιθανότατα ο Γιώργος θα παραμείνει δεύτερη χρονιά στο νηπιαγωγείο ενώ ο αδελφός του μάλλον θα προχωρήσει στο Δημοτικό (αν και εγώ θα επιθυμούσα να παραμείνει κι αυτός άλλη μια χρονιά στο νηπιαγωγείο μιας και είναι γεννημένος στο τέλος της χρονιάς και πρόωρος, προκειμένου να μην δυσκολευτεί στο Δημοτικό. Η παιδονευρολόγος όμως του Γιώργου μας είπε ότι είναι κρίμα να τον φρενάρουμε αν δεν υπάρχει ανάγκη για κάτι τέτοιο. Θα του κάνουμε λοιπόν μια εκτίμηση στο τέλος του νηπιαγωγείου και θ' αποφασίσουμε). Αν ο μεγάλος προχωρήσει, θα χωρίσουν ούτως ή άλλως και τότε ίσως είναι πιο δύσκολος ο χωρισμός. Θεωρούμε λοιπόν καλύτερο να χωρίσουν από τώρα.
δ)Για να είναι ο μεγάλος ελεύθερος να κάνει τις δικές του φιλίες και δραστηριότητες, χωρίς μεγαλώνοντας να νιώθει ότι δεσμεύεται από το Γιώργο και να νιώθει ''βάρος''
Από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μου είπαν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα να παίρνουμε και το μεγάλο από το ολοήμερο σε ωράριο κλασικού τμήματος (δηλ. στις 12 και τέταρτο με 12 και μισή). Είδα πάντως ότι  όσοι γονείς ήταν εκεί και έκαναν εγγραφή τα παιδιά τους πριν από μας, προτιμούσαν όλοι το κλασσικό τμήμα (αναμενόμενο γιατί το κλασσικό είναι πιο καλό για ένα μικρό παιδάκι προσχολικής ή πρώτης σχολικής ηλικίας). Άντε να δούμε ποιους συμμαθητές θα έχει ο Λευτέρης. Επίσης διαπιστώσαμε ότι ο Γιώργος θα έχει την ευγενική και γλυκιά δασκάλα που ελπίζαμε ότι θα έχει (γι' αυτό και τον γράψαμε στο κλασικό, όταν μάθαμε ότι θα το είχε αυτή). Για το Λευτέρη θα δούμε. Αισθάνομαι ότι τον αδικώ λίγο που τον γράφω στο ολοήμερο, όπου δεν γνωρίζουμε ούτε τη δασκάλα, ούτε κανένα από τους συμμαθητές του, αλλά είναι για το καλό και των δύο. Για το Γιώργο οι επιλογές μα είναι λίγες και  πρέπει να είναι πολύ συγκεκριμένες.
Όσο για τις αντιδράσεις τους που θα χωριστούν. Του Γιώργου δεν του κάηκε καρφί, ο Λευτέρης στενοχωρήθηκε. Πιστεύω όμως ότι αυτό θα μετριαστεί και για τους δύο. Ο Γιώργος μοιραία θα πάθει ένα σοκ με τόσα ξένα παιδιά και θα εκτιμήσει τον αδελφό του και ο μεγάλος πρέπει να μάθει σιγά σιγά να μην είναι τόσο ακραίος στα συναισθήματά του και στη συμπεριφορά του (γιατί είναι γενικά ένα παιδί που δυσκολεύεται στο ''παν μέτρον άριστον'')
Πήγαμε λοιπόν στο νηπιαγωγείο οικογενειακώς για να γραφτούμε. Είδαν το σχολείο (είναι η πρώτη φορά που θα μπουν σε σχολικό πλαίσιο, μέχρι τώρα τα είχα στο σπίτι από δική  μου επιλογή), τις αίθουσες, τις ζωγραφιές, τα παιχνίδια, τις δασκάλες, τα παιδιά που έρχονταν για μάθημα, όλα.
Ευτυχώς του Γιώργου του άρεσε, είπε ότι θέλει να πάει σχολείο. Τώρα θα πάμε μία μέρα, μετά τις 14 του μηνός που κλείνει το σχολείο, με το ρολέιτορ, το πόνυ κλπ και τη συνοδεία της φυσιοθεραπεύτριας να κάνουμε πρόβες πώς θα κινείται και να ενημερώσουμε και τη δασκάλα του για τα θέματα της εγκεφαλικής παράλυσης.
Ο Λευτέρης παρόλο που νύσταζε (τον ξυπνήσαμε ειδικά για να έρθει στο σχολείο για να μην κλαίει μετά αν καταλάβαινε ότι δεν τον πήραμε μαζί μας) ερεύνησε τους χώρους, του άρεσε το σχολείο, αλλά τον ενόχλησε η φασαρία των παιδιών. Στο σπίτι έχει συνηθίσει την ησυχία λόγω του Γιώργου, αλλά θα πρέπει να συνηθίσει ότι στο σχολείο έχει φασαρία. Παρόλο που οι δασκάλες του έδωσαν παιχνίδια να παίξει, αυτός γύριζε γύρω γύρω, ερχόταν με έψαχνε να με βρει, μου έλεγε τι θα κάνουμε τώρα, μόνο θα το δούμε το σχολείο; κλπ. Ίσως κι αυτός να έχει ένα πρόβλημα στην αρχή  με την προσαρμογή του και ήταν καλό που τον πήρα μαζί μου στην εγγραφή και το είδα, γιατί με τα θέματα του Γιώργου, μάλλον δεν δίνουμε την πρέπουσα σημασία στα δικά του θέματα κι αυτό δεν είναι σωστό. Θεωρούσαμε δηλ. ότι ο Λευτέρης δεν θα έχει κανένα πρόβλημα στο σχολείο, αλλά να που βγαζει κι αυτός πράγματα στο συναισθηματικό κομμάτι, που πρέπει ν'αντιμετωπιστούν.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου