Συνολικές προβολές σελίδας

Σάββατο, 18 Φεβρουαρίου 2012

Mέρες γεμάτες ασκήσεις

    Παρόλο που έχουμε σταματήσει να μετράμε το παιδί με διορθωμένη ηλικία, αυτό το μήνα έκλεισε πια τα 3 και διορθωμένα. Μπαίνουμε λοιπόν σε μια άλλη φάση ασκήσεων. Εκτός από τη μέθοδο μπόμπαθ με τις διευκολύνσεις και τις αναχαιτίσεις κοιτάμε πια και τη λειτουργικότητα γιατί σε κανά δυο χρόνια, σύν Θεώ, θα βγει από το σπίτι για να πάει στο σχολείο.
   Αυτές οι μέρες λοιπόν, είναι γεμάτες ασκήσεις, που όντως απορώ πώς τις κάνει το παιδάκι. Βέβαια πάντα γίνονται με παιχνίδι, με κίνητρα κλπ, αλλά και πάλι, είναι να θαυμάζεις.
    Κάνουμε λοιπόν γύρους με το πόνυ, ώσπου να ξεσκολίσει ότι είναι μέσο μετακίνησης μέσα στο σπίτι, είτε τραβώντας τον με την κορδέλα (περίπου μισή ώρα), είτε μόνος του, κατά τη διάρκεια της ημέρας.
    Κάθεται επάνω στη μπάλα, σαν άσκηση ισορροπίας περίπου μισή ώρα. Εγώ απλώς έχω τα χέρια μου πάνω στις πατούσες του για να είναι προς τα έξω, ή αν σφίξει  ανάμεσα στους μηρούς για να μην εντείνεται το σφίξιμο.
    Κάνει ραχιαίους, είχαμε φτάσει τους 200 την ημέρα, σε δόσεις. Τώρα που συνήλθε από τις ιώσεις και είναι βεβαρημένη η υποτονία, κάνουμε έως 50 την ημέρα.
    Κάνουμε ασκήσεις στα πόδια, 2 ειδών, σαν αυτές που κάνουν στα γυμναστήρια. Πρέπει περίπου 3 φορές την ημέρα, αλλά συνήθως δεν το καταφέρνουμε, κάνουμε 1 ή 2 φορές.
    Κάθεται όρθιος, φορώντας τα ναρθηκάκια και κρατημένος από τα χέρια του ρολεϊτορ, 3 φορές την ημέρα από 30 έως 45 λεπτά.
   Ανά διαστήματα μπαίνει και στον ορθοστάτη.
   Μισή με μία ώρα την ημέρα κάθεται στο παγκάκι του (έχουμε καινούριο πιο ψηλό).
    Όπου να 'ναι έρχεται και το καινούριο καρεκλάκι (πιο ψηλό) με ένα ειδικό τραπεζάκι (με εσοχή όπου θα μπαίνει το παιδί με την καρέκλα του). θα πρέπει να κάθεται και κει.
    Τον μπουσουλάω και λίγο, γιατί τώρα με την αυξημένη υποτονία, πηγαίνει συνέχεια βατραχάκι.
     Κάνουμε και το μασαζάκι μας στην πλάτη.
    Στα μεσοδιαστήματα πρέπει να φάει, να πιει, να χώνέψει λίγο, να αλλάξει, να κάνει μπάνιο, να ντυθεί κλπ κλπ
    Πάει, τέλειωσε η μέρα!!!
    Αύριο όμως λέω να πάμε και μια βόλτα το μεσημεράκι. Έτσι γι'αλλαγή.

10 σχόλια:

  1. edo mas les gia tin diarkeia tis meras ti kanetai . Den ton pas sto sxoleio to moro?ti therapies kanetai kai tis kaneis kai sy oles aytes?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή την ανάρτηση την έγραψα πέρσι. Δεν πήγαινε σχολείο, ούτε φέτος, που είναι 4, πάει. Θεού θέλοντος θα πάει από του χρόνου.
      Αυτές τις ασκήσεις τις κάναμε για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα εκείνο τον καιρό. Οι ασκήσεις αλλάζουν ανά διαστήματα. Αυτή τη στιγμή, για παράδειγμα, δεν ασχολούμαστε πια με το πόνυ, ως άσκηση. Το έχει μάθει πια και το χρησιμοποιεί για μετακίνηση και για παιχνίδι. Από τις άλλες ασκήσεις μόνο ραχιαίους κάνουμε (30 αυτόν τον καιρό) και μπαίνει και στον ορθοστάτη. Οι ασκήσεις μας έχουν αλλάξει, τώρα κάνουμε ασκήσεις με το μπαστούνι και με το ρολέιτορ, αλλά δεν έχω βρει χρόνο για να τις γράψω. Επίσης κάθε βράδυ του κάνουμε το μασάζ.
      Τις ασκήσεις τις κάνω εγώ, όλο το απόγευμα και το μασάζ ο μπαμπάς μου. Κάποιες ασκήσεις του κάνει και η γυναίκα το πρωί, όταν εγώ είμαι στη δουλειά. Πάντα, αν είναι εδώ και ο άλλος μου γιος, βρίσκω τρόπους για να συμμετέχει. Αυτά μου τρώνε όλο μου το χρόνο. Η μαμά μου έχει αναλάβει το μαγείρεμα και το σπίτι το συμμαζεύω τη νύχτα, όταν αυτά κοιμούνται. Ευτυχώς, τώρα είμαι σε μια δουλειά, όπου φεύγω από το σπίτι στις 8 και γυρίζω λίγο πριν τις 3 οπότε έχω χρόνο για τα παιδιά. Φαντάσου να ήμουν στην παλιά μου δουλειά, που έφευγα στις 6 το πρωί και γύριζα στις 5 το απόγευμα μες την κούραση, δεν θα μπορούσα να κάνω τίποτα.

      Διαγραφή
  2. EPEIDH KAI GO ERGAZOMAI APO TIS 8-2 ALLA TO APOGEYMA TREXOUME SE THERAPEIES K DEN PROLAMVAINOUME NA KANOUME TPT OTAN EPISTREFOUME GIATI KAI H IDIA EINAI PTOMA APO TIS THERAPEIES (KATHE APOGEYMA EXOYME 2 THERAPEIES).TO POLI-POLI NA TIN VALO SE ORTHOSTATI ,ALLA AYTO ME TOYS PAXIAIOUS THA TO DOKIMASO POS TOYS KANETE ?
    KAI TI MASAZ TOU KANEIS? SORRY AN SE KOURAZO! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν με κουράζεις καθόλου.
      Τους ραχιαίους τους κάνουμε για την υποτονία του κορμού, να δυναμώσουμε δηλ. τον κορμό. Πρέπει όμως να σου δείξει η φυσιοθεραπεύτρια επιτόπου πώς γίνονται, γιατί αν δεν γίνουν σωστά μπορεί να έχεις το αντίθετο αποτέλεσμα δηλ. αντί να διευρυνθεί το στέρνο και η πλάτη, να μπει το παιδί σε καμπτικό πρότυπο και να έχει ζημία. Εγώ θα προσπαθήσω όσο πιο λεπτομερώς μπορώ να σου περιγράψω, πρέπει όμως να σου δείξει η φυσιοθεραπεύτρια πώς να βάλεις τα χέρια σου για να είναι σίγουρα σωστή η άσκηση.
      Λοιπόν, παίρνω την ελβετική μπάλα και την βάζω μπροστά στον καναπέ ώστε να έχω κόντρα και να μη μου φύγει η μπάλα προς τα εμπρός. Βάζω το παιδί μπρούμυτα επάνω, τα πόδια του είναι ανοιχτά και εγώ είμαι από πίσω, ανάμεσα στα πόδια του και το κρατάω από τα χέρια. Το κράτημα των χεριών είναι πολύ σημαντικό, εκεί μπορεί να γίνει το λάθος και να βγάλει την άσκηση άχρηστη και επιζήμια. Κρατάω λοιπόν τα χέρια του παιδιού, παράλληλα στο σώμα του (δηλ. προς τον πωπό του), όχι κολλημένα στο σώμα, λίγο πιο έξω, με τέτοιο τρόπο ώστε οι παλάμες του να κοιτάνε προς τα ΕΞΩ. Έτσι εκτείνονται ο θώρακας και οι ώμοι και δεν μαζεύονται. Αν τα κρατήσεις προς τα μέσα είναι λάθος, μπαίνει σε καμπτικό πρότυπο. (Δεν ξέρω αν σου έδωσα να καταλάβεις, εμένα μου το έδειξε βήμα βήμα η φυσιοθεραπεύτρια επί τόπου. Να σκεφτείς ακόμη και όταν μου το έδειξε δεν το κατάλαβα καλά. Μόνο όταν μου πήρε τα χέρια και μου τα τοποθέτησε, το κατάλαβα ολόσωστα)
      Αρχίζω να μετράω: ένα - ανεβάζει την πλάτη (εγώ δεν τον τραβάω καθόλου απ' τα χέρια, δεν τον βοηθάω καθόλου, απλώς τον κρατάω, για να μην ξεφεύγουν τα χέρια από τη σωστή θέση. Όσο ανεβάσει μόνος του την πλάτη του) και μετά την κατεβάζει
      δύο- ανέβασμα και κατέβασμα κλπ κλπ.
      Για να είναι σωστή η άσκηση πρέπει να κατεβάζει ως κάτω την πλάτη στο κατέβασμα. Μην μένει στη μέση και ξανανεβαίνει από κει γιατί ΄΄κλέβει΄΄ ας το πούμε.
      Βέβαια και αυτή η άσκηση, όπως και όλες, γίνεται με κίνητρο. Δεν ανεβαίνει δηλ. στη μπάλα και αρχίζει ανέβα- κατέβα. Κάνουμε π.χ διαγωνισμό Μπαρμπαγιώργου, Βεληγκέκα, Χατζατζάρη κλπ ποιος θα κάνει τους πιο καλούς, οπότε κι αυτός βάζει τα δυνατά του.

      Διαγραφή
  3. Απαντήσεις
    1. Δεν πάμε έξω. Τις κάνουμε όλες στο σπίτι, 3 φυσιοθεραπείες και 1 εργοθεραπεία την εβδομάδα. Επιλέξαμε το σπίτι, παρόλο που είναι πιο ακριβό για 3 λόγους.
      α)Για να γλιτώνουμε χρόνο και κούραση
      β)Για να αισθάνεται καλά ψυχολογικά, αφού είναι στο σπίτι του
      γ)Για πιο προσωπική σχέση και φροντίδα εκ μέρους του θεραπευτή.
      Τις θεραπείες τις κάνει το πρωί, γιατί δεν πάει σχολείο ακόμη. Έτσι έχουμε όλο το απόγευμα ελεύθερο για ασκήσεις και παιχνίδι. Από του χρόνου βέβαια θ' αλλάξουν τα πράγματα και θα κάνει κι αυτός απόγευμα, οπότε θα δούμε πώς θα διαμορφωθεί το πρόγραμμα.

      Διαγραφή
  4. POLY ORAIA ... EMEIS DEN EXOUME AYTH THN EPILOGI TIS KAT 'OIKON ASKHSHS ..KAI EMENA KANEIS POLLES THERAPEIES .KANEI 4 FYSIOTH.,3 ERGOTHERAP.,3 LOGOTHERAPIES,MIA FORA TIN VDOMADA PISINA KAI MIA FORA THERAPEIA BOWEN. K TO PROI THN PAIRNO SXOLEIO ETSI EXOUME OLA TA APOGEYMATA MAS GEMATA THERAPIES KAI AN KAMIA FORA PROSPATHISO NA TIS KANO KAMIA ASKHSH STO SPITI ANTIDRA KAI DEN THELEI..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, είναι λογικό που αντιδρά το παιδί. Αφού το πρόγραμμά του είναι φουλ. Ίσως να μπορείτε να δουλέψετε λιγάκι το Σαββατοκύριακο, πάντα μέσα από τα αγαπημένα της παιχνίδια, χωρίς να το καταλαβαίνει. Εάν το καταλαβαίνει και αντιδρά, καλύτερα να κάνετε μαζί πράγματα που της αρέσουν. Έτσι θα ευχαριστιέται, θ'ανεβαίνει η ψυχολογία της και θα αντιμετωπίζει πιο εύκολα το κουραστικό της πρόγραμμα και πιστεύω θα έχει και καλή πρόοδο.
      Εμείς το καλοκαίρι που πάμε διακοπές στο χωριό για ένα μήνα, δεν κάνουμε απολύτως τίποτα από ασκήσεις. Κι όμως πάντα όταν γυρνάμε το φθινόπωρο βλέπουμε θεαματική εξέλιξη. Μάλλον επειδή περνάει όμορφα και κάνει ό,τι του αρέσει και χαλαρώνει απ' το πρόγραμμα, νιώθει καλά με τον εαυτό του κι αυτό του βγαίνει σε προόδους στην κίνηση αλλά και σε άλλους τομείς.
      Να σου πω και κάτι άλλο.
      Όταν ξεκινήσαμε τις ασκήσεις, εγώ κάπως το έφερα βαρέως που ασχολούμουν μόνο εγώ και ο άντρας μου όχι (δηλ. έλεγε ''δεν ξέρω πώς να το κάνω'' ''πονάει η μέση μου να τον κάνω τάπινγκ στη μπάλα, δεν μπορώ'' κλπ κι εγώ νευρίαζα). Μόνο παίζανε.
      Τελικά αποδείχθηκε ότι αυτή η χαλαρή αντιμετώπιση που είχε από τον μπαμπά του καθώς και η απουσία παντός είδους πίεσης εκ μέρους του τον ωφέλησε πολύ. Ήρθε δηλ. η φυσιοθεραπεύτρια μια μέρα και τους είδε να παίζουν και τρελάθηκε γιατί το παιδί είχε πολύ καλή θέση στα πόδια και στην πλάτη, μεγάλη κινητικότητα δηλ. ανέβαινε κατέβαινε σερνότανε, μπουσουλούσε κλπ.
      Μας είπε λοιπόν ότι επειδή ο μπαμπάς του είναι χαλαρός μαζί του στο θέμα της γυμναστικής, δεν τον πιέζει κλπ είναι πολύ θετικό για την ψυχολογία του και συνακόλουθα για την κίνησή του.
      Απ' αυτό διδάχτηκα πολλά. Καθένας μας, ανάλογα με το χαρακτήρα του, βοηθάει με άλλο τρόπο το παιδί, όμως το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, η πρόοδός του. Εγώ είμαι ο άνθρωπος που θα του κάνω τις ασκήσεις, με πρόγραμμα κλπ, χωρίς να υπολογίσω κόπο κλπ, δεν είμαι όμως ο άνθρωπος που θα τον χαλαρώσει ψυχολογικά. Καθένας στο ρόλο του.
      Ούτως ή άλλως οι αναρτήσεις όπως αυτή είναι παλιές. Τώρα που ο Γιώργος έχει μεγαλώσει αντιδρά κι αυτός. Ακόμη με παίρνει να τον καταφέρνω με την πονηριά, για του χρόνου δεν ξέρω.

      Διαγραφή
  5. POS KAI DEN TON PIRES AKOMI STO SXOLEIO ?
    DEN THELEI NA PAEI?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τώρα το Νοέμβριο έκλεισε τα 4 (αν και αν δεν είχαμε την προωρότητα και είχε γεννηθεί κανονικά θα τα έκλεινε το 2013), δηλ. προνήπιο, αλλά το νηπιαγωγείο της περιοχής μας είναι πλήρες με νήπια, δεν παίρνουν προνήπια. Θα μπορούσα να τον στείλω παιδικό σταθμό, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν τους έστειλα και τους δύο για τον εξής λόγο:
      Η χρονιά αυτή είναι πολύ σημαντική για την προετοιμασία του Γιώργου για το σχολείο, που θα πάει οπωσδήποτε του χρόνου, δηλ. να μάθει να περπατάει με τον περιπατητήρα, να ολοκληρώσει την εκπαίδευση τουαλέτας κλπ. Από τον παιδικό θα έφερναν συνέχεια ιώσεις, οπότε ούτε θεραπείες θα μπορούσε να κάνει, ούτε την εκπαίδευση τουαλέτας, άσε που με τους πυρετούς, ακόμη κι όταν συνέρχεται, πάει πίσω κινητικά και φτου κι απ' την αρχή. Για το λόγο αυτό προτίμησα να τους κρατήσω και φέτος στο σπίτι και να πάνε κανονικά στο νήπιο από του χρόνου. Ούτως ή άλλως ο Γιώργος θα μείνει σίγουρα δύο χρόνια (μπορεί και τρία) στο νηπιαγωγείο.

      Διαγραφή