Συνολικές προβολές σελίδας

Πέμπτη, 27 Οκτωβρίου 2011

Σύστημα ταξινόμησης της λειτουργικότητας της αδρής κινητικότητας παιδιών και νέων με εγκεφαλική παράλυση (συνέχεια)

Ανάμεσα στα 2α και 4α γενέθλια

Επίπεδο Ι: Το παιδί κάθεται στο πάτωμα με τα δύο χέρια ελεύθερα να χειρίζονται αντικείμενα. Μπαίνει και βγαίνει στην ή από την καθιστική θέση στο πάτωμα χωρίς τη βοήθεια ενηλίκου. Μπαίνει και βγαίνει στην ή από την όρθια θέση χωρίς τη βοήθεια ενηλίκου. Προτιμώμενος τρόπος μετακίνησης είναι το περπάτημα χωρίς χρήση βοηθητικού εξοπλισμού.

Επίπεδο ΙΙ: Το παιδί κάθεται στο πάτωμα αλλά ενδέχεται να δυσκολεύεται με την ισορροπία του όταν χειρίζεται αντικείμενα και με τα δύο χέρια. Σηκώνεται,πιασμένο από μία σταθερή επιφάνεια. Μπουσουλά με χέρια και γόνατα σε εναλλάξ κινήσεις (δηλ. με διαχωρισμό), μετακινείται κρατημένο από έπιπλα και περπατά χρησιμοποιώντας βοηθητική τεχνολογία, ως προτιμώμενους τρόπους μετακίνησης.

Επίπεδο ΙΙΙ: Το παιδί διατηρεί την καθιστή θέση στο πάτωμα, συχνά σε κάθισμα W (w-sitting) και ενδέχεται να χρειάζεται τη βοήθεια ενηλίκου για να πάρει την καθιστή θέση. Σέρνεται με το στομάχι ή μπουσουλά με χέρια και γόνατα χωρίς διαχωρισμό ως προτιμώμενες μεθόδους αυτόβουλης μετακίνησης. Ενδέχεται να κρατιέται από σταθερή επιφάνεια για να σηκωθεί και κρατημένο να κινείται για σύντομη απόσταση. Ενδέχεται να περπατά για μικρές αποστάσεις μέσα στο σπίτι με τη βοήθεια περιπατητήρα, αλλά χρειάζεται τη βοήθεια ενηλίκου για να στρίψει ή να γυρίσει.

Επίπεδο ΙV: To παιδί διατηρεί την καθιστή θέση στο πάτωμα, αφού το τοποθετήσει ο ενήλικας, αλλά δεν μπορεί να διατηρήσει  ισορροπία  αν δεν στηρίζεται  με τα χέρια. Συχνά απαιτείται προσαρμοσμένος εξοπλισμός για το κάθισμα και την όρθια θέση. Η μετακίνηση μέσα στο δωμάτιο γίνεται με ρολάρισμα, σέρνοντας με το στομάχι ή με μπουσούλημα με χέρια και γόνατα χωρίς διαχωρισμό.

Επίπεδο V: H φυσική αναπηρία εμποδίζει τον ηθελημένο έλεγχο της κίνησης και την ικανότητα να κρατηθεί όρθιο το κεφάλι και το σώμα. Οι λειτουργικοί περιορισμοί στο κάθισμα και την όρθια θέση δεν αίρονται πλήρως με τη χρήση βοηθητικής τεχνολογίας και προσαρμοσμένου εξοπλισμού. Το παιδί δεν έχει ανεξάρτητο τρόπο μετακίνησης και πρέπει να μεταφέρεται από άλλον. Μερικά παιδιά επιτυγχάνουν αυτόνομη κινητικότητα με ηλεκτροκίνητο αναπηρικό αμαξίδιο κατάλληλα εφαρμοσμένο.


Ανάμεσα στα 4α και τα 6α γενέθλια

Επίπεδο Ι:Το παιδί κάθεται και σηκώνεται από την καρέκλα χωρίς να χρειάζεται να στηριχθεί με το χέρι του. Σηκώνεται όρθιο από το πάτωμα ή από την καρέκλα χωρίς να χρειάζεται να στηρίζεται σε κάτι. Περπατά μέσα και έξω από το σπίτι και ανεβοκατεβαίνει σκάλες. Αρχόμενη ικανότητα για τρέξιμο και πήδημα

Επίπεδο ΙΙ: Το παιδί κάθεται σε καρέκλα με τα δύο χέρια ελεύθερα να χειρίζονται αντικείμενα. Σηκώνονται από το πάτωμα και από την καρέκλα όρθια αλλά συχνά χρειάζεται να στηριχθούν σε μια σταθερή επιφάνεια. Περπατούν χωρίς βοήθημα μέσα στο σπίτι και για μικρές αποστάσεις σε επίπεδες επιφάνειες έξω. Ανεβοκατεβαίνουν σκαλιά πιασμένα από τα κάγκελα, αλλά δεν μπορούν να τρέξουν ή να πηδήξουν

Επίπεδο ΙΙΙ:Το παιδί κάθεται σε κανονική καρέκλα αλλά ενδέχεται να χρειάζεται υποστήριξη του κορμού ή της λεκάνης για να επιτύχει τη μέγιστη λειτουργικότητα των χεριών. Μπαίνει και βγαίνει στην ή από την καθιστή θέση κρατημένο από σταθερή επιφάνεια. Περπατά με βοήθημα που κρατιέται με το χέρι σε επίπεδες επιφάνειες και ανεβοκατεβαίνει σκαλιά με τη βοήθεια ενήλικα. Συχνά μεταφέρεται από άλλον για μακρινές αποστάσεις ή πάνω σε ανώμαλες επιφάνειες.

Επίπεδο ΙV: To παιδί κάθεται σε καρέκλα αλλά χρειάζεται προσαρμοσμένο κάθισμα προκειμένου να έχει έλεγχο του κορμού και να μεγιστοποιείται η λειτουργικότητα των χεριών. Μπαίνει και βγαίνει στην ή από την καθιστή θέση στην καρέκλα με τη βοήθεια ενήλικα ή κρατημένο από σταθερή επιφάνεια. Η καλύτερη περίπτωση είναι να περπατά μικρές αποστάσεις με περιπατητήρα και με την επίβλεψη ενήλικα αλλά έχει δυσκολία να γυρίζει ή να διατηρεί την ισορροπία του σε ανώμαλες επιφάνειες. Ενδέχεται ν'αποκτήσουν αυτόνομη κινητικότητα χρησιμοποιώντας ηλεκτρικό αναπηρικό αμαξίδιο

Επίπεδο V:Η φυσική αναπηρία εμποδίζει τον ηθελημένο έλεγχο της κίνησης και την ικανότητα να διατηρηθεί όρθιο το κεφάλι και το σώμα. Όλες οι περιοχές της κίνησης είναι περιορισμένες. Οι λειτουργικοί περιορισμοί στην καθιστή και την όρθια σχέση δεν αίρονται πλήρως με τη χρήση βοηθητικής τεχνολογίας και προσαρμοσμένου εξοπλισμού. Το παιδί δεν έχει αυτόνομη κίνηση και μεταφέρεται. Μερικά παιδιά ενδέχεται ν'αποκτήσουν αυτόνομη κινητικότητα με τη χρήση ηλεκτρικού αναπηρικού αμαξιδίου ειδικά προσαρμοσμένου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου