Συνολικές προβολές σελίδας

Τετάρτη, 26 Οκτωβρίου 2011

Σύστημα ταξινόμησης της λειτουργικότητας της αδρής κινητικότητας παιδιών και νέων με εγκεφαλική παράλυση.

Το 1997 ερευνητές του Κέντρου Έρευνας της παιδικής αναπηρίας του Πανεπιστημίου Μακ Μάστερ του Καναδά, αξιοποιώντας τα αποτελέσματα παλαιότερων ερευνών, επεξεργάστηκαν ένα σύστημα κατάταξης της λειτουργικότητας της αδρής κινητικότητας των παιδιών με εγκεφαλική παράλυση σε 5 βαθμίδες. Τα κριτήρια για την κατάταξη ήταν η αυτόνομη κινητικότητα του παιδιού με έμφαση στο κάθισμα, το περπάτημα και την κινητικότητα σε ρόδες. Οι διακρίσεις ανάμεσα στα επίπεδα έγιναν βάσει των λειτουργικών ικανοτήτων, την ανάγκη για βοηθητική τεχνολογία όπως περιπατητικά βοηθημάτα που κρατιούνται με το χέρι (μπαστούνια, περιπατητήρες κλπ) ή αναπηρικά αμαξίδια κλπ, και σε πολύ μικρότερη έκταση στην ποιότητα της κίνησης.
Η πρώτη έρευνα περιλαμβάνει ηλικίες από τη γέννηση έως 12 ετών. Το 2007 ύστερα από συνεχή έρευνα προστέθηκε και η ηλικιακή ομάδα εφήβων με εγκεφαλική παράλυση από 12-18 ετών.
Η κατάταξη αυτή αποτελεί πλέον ''μπούσουλα'' ας το πούμε στη Β.Αμερική και στη Δυτική Ευρώπη για την αξιολόγηση της κινητικότητας και την πρόγνωση της περιπατητικής ικανότητας παιδιών με εγκεφαλική παράλυση.
Σημειώνεται ότι για τα παιδιά έως 2 ετών που έχουν γεννηθεί πρόωρα λαμβάνεται υπόψη η διορθωμένη ηλικία

Πριν από τα 2α γενέθλια
Επίπεδο Ι: Το παιδί μπαίνει και βγαίνει μόνο του στην ή από την καθιστή θέση αντίστοιχα, κάθεται στο πάτωμα με τα δύο χέρια ελεύθερα να χειρίζονται αντικείμενα. Μπουσουλάει με χέρια και γόνατα, πιάνεται από έπιπλα και σηκώνεται, κάνει βηματάκια κρατημένο από τα έπιπλα. Το παιδί περπατά μεταξύ 18 μηνών και 2 ετών χωρίς τη χρήση βοηθητικής τεχνολογίας

Επίπεδο ΙΙ: Το παιδί διατηρεί την καθιστή θέση αλλά μπορεί να χρειάζεται να χρησιμοποιεί τα χέρια του ως στήριξη για να διατηρεί την ισορροπία του. Σέρνεται με το στομάχι (commando crawling) ή μπουσουλάει με χέρια και γόνατα. Ενδέχεται να πιάνεται από έπιπλα για να σηκωθεί  ή και να κάνει βηματάκια κρατημένο από τα έπιπλα.

Επίπεδο ΙΙΙ: Το παιδί διατηρεί την καθιστή θέση με υποστήριξη της πλάτης. Ρολάρει και σέρνεται προς τα εμπρός με το στομάχι

Επίπεδο ΙV: Το παιδί ελέγχει το κεφάλι αλλά χρειάζεται υποστήριξη του κορμού προκειμένου να καθήσει.Ρολάρει ανάσκελα και ενδέχεται να ρολάρει μπρούμυτα

Επίπεδο V: Η φυσική αναπηρία εμποδίζει τον ηθελημένο έλεγχο της κίνησης. Δεν μπορεί να κρατήσει το κεφάλι και ν'ανασηκώσει το σώμα μπρούμυτα και στην καθιστή θέση. Χρειάζεται τη βοήθεια ενήλικα για να ρολάρει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου